Author Topic: German language topic  (Read 16228 times)

Offline Altus_Demens

• Admin
  • Hero Member
  • Rank: Hoodsta
  • Score: 23951
German language topic
« on: October 20, 2016, 01:56:15 am »
Hi all. :) I liked Rage's idea of teaching us French, but, as I've already stated, I don't think that it is possible this way. So I suggest to create some language topics where players could talk to each other with their native speakers or students friends in languages less common than English.

Ich habe Deutsche Sprache nur in der Schule gelernt. Aber liebe ich diese Sprache, besonders die Lautung. Seitdem hatte ich keine Deutschespraktik. Auch habe ich keine Deutsch-sprechend freunde, und vermute ich dass dieser Text ist der erste Deutschestext, welche schreibe ich seit die Schule. Und ich war zuruck in jenen Tagen ungefahr um DSD (Deutsches Sprachdiplom) zu bestehen... ;D Ich weiss dass die mehrere Personen von Deutschland spielen hier, so wurden sie vielleicht etwas in diese Topic schreiben. Es ware viel Spass für mich um zu sprechen; bin ich zu faul um in spezialisierte Platze zu registrieren. Ich weiss nicht was sonst zu schreiben und ob diese Idee gut ist, so beitreten Sie einfach mir. :)
A paltry man and poor of mind
At all things ever mocks;
For never he knows, what he ought to know,
That he is not free from faults.

Offline Faro0s

• VIP
  • Hero Member
  • **
  • Rank: Road Dawg
  • Score: 22227
  • Sniper aimbotter. -PluG
Re: German language topic
« Reply #1 on: October 20, 2016, 06:44:58 am »
Well it would be good if jonne makes special section for each language suggested.

Arabic
German
Russian
Hindi
Latin

Since 2010.
• Reason for the report (Go into more detail about what they did):I killed ahmed and he tried to accuse me for killing him

Offline Miau

• VIP
  • Hero Member
  • **
  • Rank: Jacker
  • Score: 46079
« Reply #2 on: October 20, 2016, 10:12:20 am »
Oh! I don't want to fight you, Jorah the Andal. What do I have to gain? If I win, I'm the shit who killed an old man. If I lose, I'm the shit who was killed by an old man.

~ Daario Naharis

Offline Rage

• VIP
  • Hero Member
  • **
  • Rank: Jacker
  • Score: 47579
  • ◢ ◤
« Reply #3 on: October 20, 2016, 01:31:10 pm »
Hi all. :) I liked Rage's idea of teaching us French, but, as I've already stated, I don't think that it is possible this way. So I suggest to create some language topics where players could talk to each other with their native speakers or students friends in languages less common than English.

Ich habe Deutsche Sprache nur in der Schule gelernt. Aber liebe ich diese Sprache, besonders die Lautung. Seitdem hatte ich keine Deutschespraktik. Auch habe ich keine Deutsch-sprechend freunde, und vermute ich dass dieser Text ist der erste Deutschestext, welche schreibe ich seit die Schule. Und ich war zuruck in jenen Tagen ungefahr um DSD (Deutsches Sprachdiplom) zu bestehen... ;D Ich weiss dass die mehrere Personen von Deutschland spielen hier, so wurden sie vielleicht etwas in diese Topic schreiben. Es ware viel Spass für mich um zu sprechen; bin ich zu faul um in spezialisierte Platze zu registrieren. Ich weiss nicht was sonst zu schreiben und ob diese Idee gut ist, so beitreten Sie einfach mir. :)
Nice Altus ! German, it is a good language, but for me, it is too difficult to learn, but I'll try Altus  thank you it's nice
And Maybe you should starter the basics word (date etc) but great job man :)
« Last Edit: October 20, 2016, 04:58:50 pm by Rage »

Offline Bellarabi

• VIP
  • Newbie
  • **
  • Rank: Unknown
  • Score: Unknown
« Reply #4 on: October 20, 2016, 03:52:52 pm »
Du kannst schon ganz ok Schreiben, allerdings sieht es so aus wie aus dem Google übersezter
 ;,9.
Für jemanden der nicht viel übung hat ist es schon Sehr gut.

Offline Yash

• VIP
  • Hero Member
  • **
  • Rank: Sucka
  • Score: 2448
  • “Anyone can do my job, but no one can be me.”
« Reply #5 on: October 20, 2016, 06:13:56 pm »
ibu ibudi :3 :P
#PlanB.Echo* [14] VIP Chat Quinn: How's Kencer
#PlanB.Echo* [10] VIP Chat Schottky_BiB: deadman?
#PlanB.Echo* [32] VIP Chat [RZ]Deadman: ?
#PlanB.Echo* [10] VIP Chat Schottky_BiB: yash is asking how are you
#PlanB.Echo* [9] VIP Chat SatviK:  XD
#PlanB.Echo* [14] VIP Chat Quinn: Xd

Offline Onii

• VIP
  • Newbie
  • **
« Reply #6 on: October 20, 2016, 11:50:34 pm »
Latin
you mean spanish? Latin is extinct language

Offline Matt

• Polski American
  • VIP
  • Sr. Member
  • **
  • Rank: Transformer
  • Score: 1564
  • An IT enthusiast and gadget geek
    • MattMski
« Reply #7 on: October 20, 2016, 11:53:49 pm »
I'd like to learn Russian and teach Polish to others :D

I don't like German

RD og, Ex Admin. Been playing PTP since 2011 (Tenshi's PTP, not Jonne's)

Offline Altus_Demens

• Admin
  • Hero Member
« Reply #8 on: October 21, 2016, 01:51:38 am »
Nice Altus ! German, it is a good language, but for me, it is too difficult to learn, but I'll try Altus  thank you it's nice
And Maybe you should starter the basics word (date etc) but great job man :)
You took me wrong, Rage. ;D I am not going to teach anyone. I need a teacher myself, and, as I've already stated, our forum isn't a place where you can learn the whole new foreign language. Instead, I made a topic where everyone can talk in German on his level, probably with some help and/or advices from others. But there's nothing about any fundamental teaching, unfortunately.

Du kannst schon ganz ok Schreiben, allerdings sieht es so aus wie aus dem Google übersezter
 ;,9.
Für jemanden der nicht viel übung hat ist es schon Sehr gut.
Danke schon. :) Nein, habe ich kein Google Ubersetzer ausgenutzt: wurde es kein Sinn machen, weil ich selbst sprechen zu lernen will. So versuchte ich meine Schulwissen zuruck zu denken. Und ja, stellte ich meinem Linguistfreundin ein Paar Fragen, aber nicht mehr. ;D
Bist du ein Deutscher?

Latin
Yeah, Onii... Vae victis.

Offline Ege

• VIP
  • Hero Member
  • **
  • Rank: Loc
  • Score: 39828
  • |m|
« Reply #9 on: October 21, 2016, 03:44:46 am »
We used to have a language board back in old forums. Why don't we have one here too :p
« Last Edit: October 21, 2016, 03:46:25 am by Ege »

Offline Faro0s

• VIP
  • Hero Member
  • **
  • Rank: Road Dawg
  • Score: 22227
  • Sniper aimbotter. -PluG
« Reply #10 on: October 21, 2016, 01:58:28 pm »
Latin

Yes spanish, but they got different accents. Therefore i mentioned them all under Latin.

We used to have a language board back in old forums. Why don't we have one here too :p

^^

Since 2010.
• Reason for the report (Go into more detail about what they did):I killed ahmed and he tried to accuse me for killing him

Offline Matt

• Polski American
  • VIP
  • Sr. Member
  • **
  • Rank: Transformer
  • Score: 1564
  • An IT enthusiast and gadget geek
    • MattMski
« Reply #11 on: October 21, 2016, 10:21:42 pm »
Latin

Yes spanish, but they got different accents. Therefore i mentioned them all under Latin.
Different accents doesn't mean it's completely a different language. Spanish isn't the only Latin based language. French, Italian, Portuguese, and a few others are also Latin based.

RD og, Ex Admin. Been playing PTP since 2011 (Tenshi's PTP, not Jonne's)

Offline manitupuma

• VIP
  • Newbie
  • **
« Reply #12 on: November 04, 2016, 11:27:32 pm »
Hallo altus also bin ich dein Lehrer hahaha

Du kannst schon echt gut deutsch besser wie mein englisch wenn du willst können wir gerne reden.

Offline Altus_Demens

• Admin
  • Hero Member
« Reply #13 on: November 07, 2016, 10:25:46 am »
Hallo, gerr Lehrer, lol. ;D

Danke, aber ich denke jetzt dass dein Vorschlag nicht aktuell ist, weil ich dich im Spiel gestern getoten habe. Doch, wenn du brauchst und willst, kannst du Deutsch sprechen mit mir im Spiel statt Englisch.

Offline manitupuma

• VIP
  • Newbie
  • **
« Reply #14 on: November 07, 2016, 01:59:39 pm »
Warum bist du ein badboy?  Ich meine gamecode ja klar gehört zum Spiel aber als civi bei armor mit saw einen zu töten und ich habe nicht auf dich geschossen. Warum hast du das gemacht das verstehe ich nicht das ist ja kein gamecode. Könntest du mir das erklären?